A A A K K K
для людей з порушеннями зору
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
"ВІННИЦЬКИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ЛІЦЕЙ №1
ІМЕНІ М.І. ПИРОГОВА"
Знання мов - це пізнання світу!

Content and Language Integrated Learning – CLIL

Дата: 01.12.2021 18:56
Кількість переглядів: 350

На сучасному етапі в усіх прогресивних освітніх системах світу відбуваються суттєві зміни в методах навчання іноземної мови та навчального предмету, зокрема, пріоритет зміщується з оволодіння граматичним матеріалом та механічного заучування лексичного, читання та перекладу до більш функціонального аспекту. Особливої уваги у контексті функціонального оволодіння іноземною мовою та принципу інтегрованості набуває методика предметно-мовного інтегрованого навчання (Content and Language Integrated Learning – CLIL). Ця технологія розглядає вивчення іноземної мови як інструмент для вивчення інших предметів, таким чином формуючи в учня потребу в навчанні, що дозволяє йому переосмислити й розвинути свої здібності в комунікації, у тому числі рідною мовою.

Провідна ідея ґрунтується на припущенні, що використання технології CLIL дозволить в процесі навчання якісніше використовувати сучасні комунікаційні та інформаційні технології, долучатися до європейського освітнього простору та користуватися його досвідом та надбаннями, що, у свою чергу, не тільки зробить більш високим рівень підготовки школярів, а й буде сприяти їх толерантному ставленню до оточуючого світу.

Мета експерименту:

 - розглянути теоретичні засади методики CLIL,

 - виявити особливості практичного застосування цієї методики в шкільному освітньому процесі.

Завдання експерименту:

  • розглянути суть та ефективність застосування технології CLIL при вивченні зарубіжної літератури, історії,  фізичної культури англійською мовою;
  • вивчити вимоги до інтегрованого уроку;
  • проаналізувати діяльність учителя та учнів при використанні технології;
  • створити комплекс дидактичних матеріалів для забезпечення мовної і предметної «підтримки» учнів.

Стисла анотація експерименту

Для впровадження методики CLIL у комунальному закладі «Вінницький гуманітарний ліцей № 1 ім. М. І. Пирогова» на даному етапі будуть обрані дисципліни: зарубіжна література, музика, малювання. Учитель за допомогою спеціальних пізнавальних або пізнавально-пошукових завдань та інструкцій допомагатиме учню й спрямовуватиме його до отримання нових знань, спираючись на отриманий досвід, причому ця підтримка може виражатися в різній формі.

Методика CLIL передбачає використання значної кількості технік, що можуть бути застосовані у викладанні всіх навчальних предметів.

При проведенні предметно-інтегрованих уроків планується використовувати  зарубіжної літератури, музики, малювання  такі види роботи, що залучатимуть учнів до активного спілкування іноземною мовою: парна чи групова робота вимагатиме від учнів максимального застосування спеціальних лексичних і граматичних структур для викладення й обговорення вивченого матеріалу; проєктна робота допоможе у розвитку комунікативних компетенцій, soft skills, так як важливим елементом технології CLIL є «скафолдінг», тобто підтримка, опора на мовному й предметному рівнях, та планується використання словників, наочність, відео, інструкції до виконання завдань, глосарій до тексту, термінологічний міні-словник, таблиці й діаграми тощо. На мовному рівні супровід і підтримка забезпечуватимуться  такими засобами як найбільш вживані слова, цільова лексика, ментальні карти як спосіб організації тематичної лексики, підставні таблиці, мовні конструкції, початок речення чи запитання, речення з пропущеними словами, тексти-зразки, зразки чи шаблони відповідей та ін.

Практична значущість

За умови правильного використання всіх перерахованих вище факторів уроки (чи навіть цілий курс), що спираються на стратегії методики CLIL, дозволять виконати такі навчальні цілі та завдання:

 -підвищити мотивацію учнів до вивчення іноземної мови й навчального предмета;

 - навчити учнів свідомо користуватися іноземною мовою для вирішення повсякденних завдань спілкування;

 -підготувати учнів до можливості продовження освіти іноземною мовою;

 -розвивати лінгвістичні та комунікативні компетенції за допомогою використання іноземної мови в природному й сучасному вигляді;

 - розвинути в учнів розуміння багатокультурності сучасного світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи реалізації

Етап

Вид діяльності

Термін виконання

Примітка

 

Організаційний етап

Підбір фахівців

Червень-серпень

 

Розробка навчально-методичних матеріалів, календарного планування

Червень-серпень

 

Розробка документації для впровадження експерименту

Червень-серпень

 

Узгодження з батьками

Червень-серпень

 

Затвердження планів на м/о та на педагогічній раді

Червень-серпень

 

Співпраця з педагогічним університетом та ВАНО

Червень-серпень

 

 

Експерементальне впровадження

Проведення уроків з елементами методики CLIL

Вересень-грудень

 

Відвідування уроків адміністрацією та представниками кафедри

Вересень-грудень

 

Проведення м/о з питань впровадження

Вересень-грудень

 

Консультації з кафедрою іноземних мов педагогічного університету та ВАНО

Вересень-грудень

 

 

Моніторинг впровадження експерименту

Анкетування учнів та батьків

Грудень-січень

 

«Робота над помилками»

Грудень-січень

 

Підведення підсумків моніторингу

Грудень-січень

 

Етапи впровадження експерименту на ІІ семестр

Грудень-січень

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено